Uluslararası Tüketiciyi Koruma ve Uygulama Ağı (ICPEN) ve Ticaret Bakanlığı, e-ticaretteki tehlikeleri ortaya koydu. E-ticaret platformları ve mobil uygulamalarda karanlık tasarımlar tespit edildi. Bu tasarımlar, vatandaşları daha pahalı ürünlere yönlendiriyor.
TÜRKİYE’DE 124 SAĞLAYICI İNCELENDİ
Sabah’ın haberine göre Türkiye özelinde 124 sağlayıcının internet sitesi ve mobil uygulamaları incelendi. İncelemelerin yüzde 30.6’sında en az bir karanlık ticari tasarım bulundu. Yüzde 20.2’sinde ise iki veya daha fazla karanlık tasarım tespit edildi.
TÜKETİCİYİ YANILTAN UYGULAMALAR
Rapor, vatandaşı pahalı ürüne yönlendiren uygulamalara örnekler verdi. Ürün stok adedi veya indirimli ürünler için geri sayım yapan siteler öne çıktı. Bu siteler, tüketicinin fiyat inceleme muhakemesini zayıflatıyor. Vatandaş, fiyatı kontrol etmeden ürünün tükeneceği kaygısıyla pahalı ürün alabiliyor.
TİCARET BAKANLIĞI İNCELEME BAŞLATTI
Ticaret Bakanlığı, konu hakkında resen inceleme başlattı. Reklam Kurulu da “karanlık ticari tasarımlar” üzerine çalışmalarını yoğunlaştırdı. Bakanlık, vatandaşın mağduriyetini önlemek için adımlar atıyor.